Horen dove,schizofrenische mensen stemmen?

of zien zij alleen maar rare dingen?

Toegevoegd na 27 minuten:
Hij is moeilijk en tegenstellend, maar doe je best :)

Toegevoegd na 27 minuten:
Hij is moeilijk en tegenstellend, maar doe je best :)

Toegevoegd na 28 minuten:
Geen zorgen je bent niet schizo geworden van deze vraag. mijn internet faalde en postte dit hierboven twee keer. excuses

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.3K

Het beste antwoord

De communicatie van een horende met een dove is altijd een kwetsbare bezigheid. Als iemand die doof is ook last heeft van schizofrenie, zal dat het contact met de buitenwereld er niet eenvoudiger op maken. Het is al moeilijk genoeg om contact te maken met iemand die psychotisch is. Wanneer iemand lijdt aan schizofrenie hoort hij of zij dingen die er niet zijn. Hoe uit zich dat bij iemand die niet hoort? Iemand die doof is hoort immers dingen niet die er wel zijn. De wanen zijn er wel net als bij andere schizofrene mensen, maar die zijn alleen visueel en niet auditief. Sommigen hallucineren dat tot hen wordt 'gesproken' in gebarentaal.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nou ja, dat is me een vraag, daar begrijpt niemand wat van. Want ja, iedereen roepen meteen: dove mensen horen toch niks en hoe kan dat dan en zus en dergelijke, maar dat komt dan: die kunnen niet denken. Dat is iedere keer hier, dat dan de mensen maar beginnen te roepen voordat ze eerst even hebben gezeten, rustig krantje onder de arm en dan effe denken, en dat ze dan pas zijn gaan zeggen: kijk, dit is nu hoe het werkt, met van die fundering daarbij, maarzonder heipalen. En dan maar roepen dat die Harm, en dat ben ik, dat die maar onzin verkondigtd, maar dat is dus niet zo, want bij ons in de spar, wij hebben alle kranten van de hele land.
Kijk. Een dove, die ken soms best wel wat horen. Net zoals dat je soms hebt dat je bijna van je fiets word gereden door een auto die niet uitkijkt en dat je dan zegt jo hee blinde kip kan je niet kijken dan, zo kan de dove mens soms best horen. En hoe je dat dan weet, dat is dat als je met de dove gaat praten. Dan moet je soms wel heel hard schreeuwen en roepen enzo, maar de dove mens, die geeft dan antwoord, en dat klinkt dan een beetje van HUNG DING GGGt Zk! ofzoiets, maar wat dat is, dat is dattie dovemedemens die hoort dan dat er zo gepraat wordt, dus die doet gewoon de geluid na net als wanneer een kind ook praten leert. Dus de dove schifrene mens, die hoort dan de stemmen in de hoofd gewoon als "GgTTfrRhnngggk!" maar wat dat betekent dat weet ik niet.
Groeten,
Harm.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe effe normaal joh ! -1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omg
Volgens mij zien dove schizofrenen gebarentaal in hun hoofd. Dat betekent dus wel dat die andere personen in hun hoofd eerst gebarentaal moeten leren.
Mensen die zowel doof als blind zijn die hebben geen last van schizofrenie omdat zie die andere persoonlijkheden niet kunnen horen of zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om doofheid te simuleren kun je in een geluidsdempende ruimte gaan zitten met oordopppen in.Dan ''hoor'' je nog steeds je eigen gedachten.En waar schizofrenen met auditieve hallucinaties last van hebben is dat ze stemmen in hun hoofd met hun eigen gedachten verwarren.

Ik ben zelf door de psychiatrie als schizofreen bestempeld,ik heb daar mijn eigen visie op,maar ik hoor dus ook stemmen.En al ben ik niet doof,ik hoor ze niet van buitenaf komen.Er openbaren zich meerdere personen zich in mijn gedachten.Ik kan ze uit elkaar houden en weet waar ze weg komen,maar veel schizofrenen kunnen dat onderscheid niet maken.De meeste schizofrenen zien ook geen rare dingen maar horen vaak alleen maar negatieve opmerkingen over zichzelf.